sobota 11. februára 2017

Veľký Gatsby-recenzia

Ahojte!
Vitajte pri mojom novom článku. Dnes by som vám chcela napísať recenziu na fantastickú knihu Veľký Gatsby od skvelého autora F. Scotta Fitzgeralda.
Musím sa priznať, že túto recenziu som už chcela robiť pred mesiacom, ale nejako som sa k tomu nevedela dostať. Ale nevzdala som to, pretože na túto knihu proste musí byť recenzia. Cítim, že musí.
Nebudem to tu ďalej obkecávať,..
Poďme rovno na ňu!


                                                            Veľký Gatsby-F.Scott.Fitzgerald

Obsah knihy:Mladý zbohatlík James Gatz, prezývaný aj Veľký Gatsby, a krásna Daisy Buchanan prenikli do sfér lepšej spoločnosti každý po svojom a podobne sa vyrovnávajú aj s novým životným štýlom. Gatsby rozprávkovo zbohatne na ilegálnom obchode s alkoholom, do novej spoločnosti však nikdy nezapadne, lebo preň ho majú ešte stále najvyššie hodnoty medziľudské vzťahy.

-------------------------------------------------------------------------------
Tak.
Mala by som asi začať tým, že som veľmi vďačná, že som túto knihu dostala od mamky na Vianoce, pretože som ju veľmi chcela, pretože Veľký Gatsby film je môj najobľúbenejší film zo všetkých možných na svete čo sú.
Tak ako film, tak ani kniha ma nesklamala. Popravde, ani neviem, že čí je film alebo kniha lepšia, pretože film ma niečo, čo knihe chýba (Napr. pesničky), ale zas aj filmu chýba niečo, čo kniha má (opisovanie pocitov, postáv atď..) , takže je to na takej rovine. Proste obidve milujem.

Od prvej strany som vedela, že táto kniha bude proste úžasná. Cítila som to. Všetko to opisovanie, ten vstup do deja so skvelou prvou kapitolou bol proste skvelý, normálne som až žasla.
Každou kapitolou ma to ťahalo čítať ďalej, nechcela som pustiť z ruky knihu, pretože ma to veľmi bavilo. Ten Fitzgeraldov štýl písania je moja šálka čaju a proste si myslím, že to je skvelo napísané.
Ešte predtým, ako som išla čítať tú knihu, tak som bola trochu neistá, pretože chápete, za 175 strán sa vo väčšine kníh veľa neudeje, ale bola som fakt prekvapená, že v tejto knihe to bol pravý opak. Dialo sa v nej až veľmi veľa vecí. Našťastie som z toho nemala popletenú myseľ, všetko do seba parádne zapadalo. Taktiež sa mi tiež dosť páčilo bolo to, že to bolo v 20. rokov 20. storočia a dávalo to knihe takú zaujímavú atmosféru.

               A tak sa zmietame,člny proti prúdu, neprestajne unášané nazad do minulosti.


Čo sa mi na tejto knihe páčilo fakt veľmi, bolo to, že tam bola láska. Krásna, hlboká, dlhotrvajúca láska. Bola to tak krásna láska, úplne ma dojímala. Tak som sa vcítila do dej lásky, ktorá tam bola, že som cítila s Gatsbym aj radosť, ale aj smútok. Podľa toho, ako sa cítil on, cítila som sa tak aj ja. Tie filmové scénky, kde hrala pesnička Young and beautiful od mojej obľúbenej speváčky Lany del Rey mi chýbali v knihe, tak som si ich pustila počas čítania, aby to malo ešte väčšie grády. A hádajte, čo sa stalo? Skoro som sa pri tých scénkach v knihe rozplakala. Keď si to prečítate, alebo si pozriete film, tak pochopíte.
Ďalej. Tá zápletka mi robila riadne nervy. Bola som z nej nervózna po celom tele. 
A nakoniec záver. Nepoviem vám, ako sa to skončilo, pretože to je obrovsky spoiler, ale bolo to na mňa, tak ako aj vo filme veľmi silné a emotívne. Akurát rozdiel bol v tom, že pri filme som plakala a pri knihe som mala obrovskú ťažobu na srdci, duši, proste všade. 
V tejto knihe sa opisuje život tak reálne. Autor tam opisuje krutú realitu, ktorá v živote je a veľa ľudí ju nedokáže zmeniť. 
Život bohatých ľudí, dlhé čakanie na lásku, nádej, ktorú mal Gatsby od začiatku do konca bola obrovská. Vážne, on nikdy tú nádej nestrácal, on veril v opojnú budúcnosť. Myslím, že veľa ľudí by si z neho malo brať príklad. 
Samozrejme, Daisy bola obrovská mrcha, spolu so všetkými ľuďmi, ktorí v tejto knihe boli. Akurát Nick bol spolu s Gatsbym dobrý človek.
Vážne to je aj teraz, keď píšem túto recenziu, tak mám takú ťažobu na srdci a odznova nad ňou premýšľam. Viete, ja vždy, keď si pozriem film, tak plačem. 
V tejto knihe je toľko krásnych a reálnych myšlienok, že každý by si mal aspoň jednu myšlienku z tejto knihy zobrať.
Neviem, čo by som mala ďalej napísať, aby som vám neprezradila dej, takže to je všetko. Táto kniha patrí medzi moje obľúbené, takisto ako film a nedám na ňu dopustiť. Je to moja srdcovka.





                 Hodnotenie:10/10

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak to je pre túto recenziu všetko. 
Dúfam, že sa vám páčila. Do komentárov mi môžete napísať, že či ste túto knihu čítali, alebo že či ste videli film. 
To je už naozaj všetko.
Tak zatiaľ čaute!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára