nedeľa 16. apríla 2017

Strieborný záliv-Recenzia

Ahojte!
Vitajte pri mojom novom článku. Dnes to bude recenzia na knihu Strieborný záliv od spisovateľky Jojo Moyes. To už mám akoby aj zvyk, že na každú knihu, čo prečítam od Jojo, proste musí tá recenzia byť. Cítim, že to takto má byť, pretože Jojo si zaslúži, aby sa na jej knihy písali recenzie.
Tak poďme rovno na tú recenziu!


                                                           Strieborný záliv-Jojo Moyes

Zdroj:Google
Obsah knihy: Lizu McCullenovú stále máta minulosť, no nepoškvrnené pláže a súdržní obyvatelia austrálskeho prímorského mestečka jej aspoň ponúkajú slobodu a bezpečie, po ktorých toľko túži - ak nie kvôli sebe, tak aspoň kvôli svojej malej dcére Hannah.
Ale potom sa v spustnutom hoteli jej tety, legendárnej lovkyne žralokov, ubytuje Mike Dormer a zo Strieborného zálivu sa pokoj razom vytratí. Uhladený Angličan v drahom obleku plánuje vybudovať v známom útočisku veľrýb prvotriedne turistické  letovisko, čím by ohrozil všetko, čo Liza tak veľmi chráni -  rodinný podnik a záliv, ale aj záväzok, že sa už nikdy nezamiluje do muža, ktorý si to nezaslúži.

----------------------------------------------------------------------------------
Táto kniha ma zaujala hneď na prvý pohľad. Tá anotácia, obálka, proste všetko ma zaujalo. Prve som bola mierne neistá, pretože táto kniha zo všetkých preložených kníh od Jojo Moyes mala najnižšie hodnotenie, a to ma trochu zneistilo. Ale ani nie, lebo Jojo Moyes je Jojo Moyes, tá ma asi nikdy nesklame (Prepáčte, ale asi vás už otravujem s tou spisovateľkou, no nedokážem si pomôcť, zbožňujem ju :D).
Pri tejto knihe som sa nikdy nenudila, bola pútavá a fakt som nikdy nemala pocit, že už nechcem čítať. Skôr ma to ťahalo, aby som to ďalej a ďalej čítala.
Štýl písania bol typicky pre Jojo. Taký oddychový, dobrý, nemala som nič proti.



Zdroh:Google
Po celý čas, čo som túto knihu čítala, tak som rozmýšľala, akú má myšlienku. Vedela som, že nejakú bude mať, pretože to je Jojo Moyes, ale fakt to bolo ťažké zistiť akú. Až na konci to zistíte. A ohromí vás to. Tá myšlienka je veľmi hlboká a ja osobne som si vážne nemyslela, že by som sa pri tejto knihe tak rozcítila. Ohromilo ma a dojalo. Posledné stránky som čítala s otvorenými ústami a nevedela som, či sa mám smiať alebo plakať. Nakoniec som mala slzy v očiach a usmievala som sa od radosti.
Celkovo, táto kniha na vás asi zapôsobí tak pekne. Je to oddychové, úsmevné, ale aj plné bolesti. Je v tejto knihe veľké posolstvo.
No a teraz postavy. Postavy som si veľmi obľúbila, hlavne Mike. Skvelý muž to je teda.
A taktiež si myslím, že hlavne sa to bude páčiť tým ľudom, ktorí milujú zvieratká ako ja. Keď sa v tejto knihe stalo niečo nejakému zvieratku, skoro som sa rozplakala. Takže tam je dosť cítiť aj láska ku zvieratám. Taktiež si myslím, že počas čítania tejto knihy sa budete cítiť ako na nejakej dovolenke alebo také niečo. Dosť sa v tejto knihe opisujú tie pláže, moria, a takéto podobné veci. Takže som si asi aj kvôli tomu oddýchla - cítila som sa akoby som bola na nejakej dovolenke :D.
A ešte chcem dodať, v tejto knihe nie je veľa romantickej lásky, skôr tej lásky medzi matkou a dieťaťom tam je dosť. Akože je tam aj tá romantika, ale pomenej. A presne aj tá láska medzi matkou a dieťaťom súvisí s tou myšlienkou. Ale to už by bol spoiler, že?
Keby som mala zhrnúť dokopy celú knihu so všetkým, tak ju môžem len  odporučiť, pretože je úžasná! Keď si chcete oddýchnuť a presunúť sa ku moru (v myšlienkach, samozrejme) , tak sa rýchlo pustíte do tejto knihy. Je to fakt jedna z najlepších a som rada, že som si ju prečítala.





        Hodnotenie:10/10.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To je celá recenzia.
Ďakujem, ak ste si ju prečítali a dúfam, že sa vám páčila.
Do komentárov mi môžete dať vedieť, či ste túto knihu čítali, či sa vám páčila, alebo či o ňu máte záujem.  Každý jeden komentár si cením :)
To je všetko...
Tak zatiaľ čaute!

4 komentáre:

  1. Mám rada túto spisovateľku, aj táto.kniha vyzerá super :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že aj ty máš rada túto spisovateľku :) Knihu určite odporúčam!

      Odstrániť
  2. Knižka vyzerá zaujímavo, aj keď som od autorky zatiaľ nič nečítala. Vyzerá to ako niečo, čo by bolo super na dovolenkové čítanie. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak! Na dovolenky je to ako stvorená knižka! :D

      Odstrániť