štvrtok 10. marca 2016

Dievča,ktoré si tu zanechal-Recenzia

Ahoje!
Tak rada vás zase vidím pri mojom novom článku.Teraz sa teším ešte väčšmi,lebo vám idem urobiť recenziu na knihu Dievča,ktoré si tu zanechal.
Táto kniha bola jedným slovom :Perféktná.Aj keď sa mi stále páčila viac Predtým,ako som ťa poznala,ale tejto knihe podľa mna tiež nič nechýba.
Tak poďme na to!


                                                           Dievča,ktoré si tu zanechal-Jojo Moyes


Obsah knihy:Nádherný príbeh dvoch žien,ktoré sa rozhodli nikdy nevzdať.Píše sa rok 1916.Francúzsky maliar Edouard Lefevre zanecháva svoju mladú manželku Sophie a odchádza bojovať na front.Mladej žene po ňom zostáva na pamiatku len jej portrét,na tie časy trochu zvláštny.Keď ich mestečko padne do rúk Nemcom,obyvatelia sa ocitnú na hranici absolútnej biedy.Pre kúsok chleba niekedy riskujú holý život.Vtedy portrét upúta pozornosť nového kommandanta.Dôstojník je obrazom takmer posadnutý a Sophie je odhodlaná riskovať všetko - rodinu,povesť,život - ,len aby sa znova stretla so svojím manželom.
Takmer o sto rokov neskôr sa Sophiín portrét dostane do rúk Liv Halstonovej,ako dar od manžela.Ten ho kúpil na ulici od neznámej Američanky.Úplnou náhodou vysvitne,že obraz má obrovskú hodnotu,a tak sa začne boj o to,kto je jeho skutočným vlastníkom.Livina viera v to,čo je správne,tak podstúpi náročnú skúšku.

--------------------------------------------------------------------------

Túto knihu som si chcela preto prečítať,lebo Jojo Moyes je moja obľúbená spisovateľka.Tak som sa ju rozhodla si prečítať.Podľa mňa obálka knihy je veľmi pekná.Všetky obálky od tejto spisovateľky sú úchvatné.
No,takže dej knihy bol veľmi zaujímavý a originálný.Zo začiatku som bola veľmi milo prekvapená,pretože som také niečo ešte nečítala,bolo to veľmi dobré.Potom to bolo ešte zaujímavejšie,lebo už tam bola aj Liv a začal sa riešiť ten obraz.
Musim sa priznať,že ja veľmi historické knihy nečítam,ale táto kniha bola fakt úžasná.Veľmi dobre sa čítala.Keď  ju čítate,tak na nič iné nemyslite len na dej knihy.Tiež sa mi páčilo,že sa striedala minulosť s prítomnosťou,takže aj pre tento dôvod to bolo zaujímavé čítanie.Bol tam aj nádych romantiky,čo bolo vcelku veľmi dobré.Humor tiež nechýbal.


                   


Postavy v knihe boli dobré,obľúbila som si ich.Hlavne Sophie,ale neobľúbila som si ich tak,že by boli moje obľúbené.
Čítanie z pohľadu vojny,bolo.....veľmi pre mňa,neviem,ako to vysvetliť,ale bolo to zase niečo iné,aké som zvyklé čítať.Miestami som sa chcela aj rozplakať,lebo predsa len,láska počas vojny,dosť kruté to bolo.Jojo Moyes ma proste talent na to,že rozplače svojou knihou človeka.




Zas to je kniha,čo po dočítani nad ňou rozmýšlate a rozmýšlate,lebo je to fakt hlbokomyselná kniha.Vážne.Ako som už písala,bola to kniha,pri ktorej máte slzy na krajíčku(aspoň u mna to tak bolo),lebo mne bolo veľmi ľúto Sophie.Ach láska je tak tažká.Fakt mi to bolo ľúto.Veľmi veľmi ľúto.Dokonca aj dnes nad touto knihou premýšlam.Mám pocit,že Jojo Moyes má všetky knihy nad ktorými sa zamyslite.Zatiaľ som čítala od nej 2 knihy a sú úžasné a myslíte na nich veľmi dlho.
Tiež sa tam ukazuje,že život nie je úplne ľahký,lebo Liv nemala veľa veci.Nemala skoro žiadné peniaze.Vždy musela vrácať peniaze,lebo si od niekoho požičiavala a musela splácať nájom.
Túto knihu by si mal podľa mňa každý prečítať,lebo je to kniha na ktorú rýchlo nezabudnete.Bude vám ležať v hlave dosť dlho a v budúcnosti budete na ňu spomínať v dobrom.
Takže Jojo Moyes ma zase prekvapila,pretože táto kniha bola neskutočne dobrá.Dokonca aj mne sa veľmi páčila a to aj napriek tomu,že historické knihy nevyhľadávam.



                     
                          Hodnotenie:10/10


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tak to je celá moja recenzia na túto úžasnú knihu.
Dúfam,že sa vám recenzia páčila a že som vás aspoň trošku navnadila si túto knihu prečítať :)
Tak zatiaľ čaute!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára