pondelok 11. apríla 2016

Všetky skvelé miesta-Recenzia

Zase vás vítam pri novom článku :)
Tento článok bude zase recenzia.Chcela by som vám odrecenzovať knihu Všetky skvelé miesta od autorky Jennifer Nive.To je moja prvá kniha od tejto autorky(ani neviem,či vôbec ešte nejaké táto autorka knihy má).Vlastne ja som si chcela túto knihu prečítať kvôli skvelým ohlasom.Všetci ju chvália,že je to veľmi pekná kniha a ja mám veľmi rada pekne,dojemné knihy(aj keď pri nich plačem akoby tiekol vodopád :D).Nuž,ani táto kniha ma v tomto nesklamala.Je to jedna z najsmutnejších kníh čo som kedy prečítala.Už to nebudem obkecávať.Všetko o tejto knihe sa dozviete tu.
Tak poďme na to!

Všetky skvelé miesta-Jennifer Niven

Obsah knihy:Theodora Fincha trápia depresie,Každý deň premýšľa nad smrťou,no zároveň hľadá dôvody,prečo žiť.Violet Markeyová ráta dni do maturity,aby mohla ujsť z malého mesta,kde ju prenasledujú bolestné spomienky na sestrinu tragickú smrť.Navzájom sa nepoznajú,až kým sa obaja neocitnú na rímse školskej zvonice,s pohľadom upretým na chodník šesť poschodí pod nimi.Dole sa zhlukujú študenti a škodoradostne pobádajú Fincha,aby skočil.4o tam však robí Violet? Keď dvojica napokon cúvne,na druhý deň sa v školských novinách objaví článok o hrdinke Violet,čo zachránila čudáka Fincha.Nebolo to však naopak?
Finch je novou známosťou uchvátený a Violet presvedčí,aby spolu pracovali na školskom projekte - túlali sa po Indiane a spoznávali jej neobjavené zákutia,všetky skvelé miesta,o ktorých mnohí ani netušia.Práve ta, si uvedomia,že môžu byť sami sebou,zbaviť sa nálepiek,ktoré im dávajú tí,čo ich vôbec nepoznajú.Skrátka môžu byť konečne šťastní.Zdanie však občas klame,najmä ak je smútok priveľký...

Takže,kde začať?
Začnem asi tým,že kniha má úžasnú obálku.Je to jedna z najkrajších obálok čo som videla.Tie vtáčiky sú krásne a ja ešte k tomu modrá.
Kniha sa veľmi dobre čítala,lebo Jennifer Niven má veľmi dobrý a rýchly štýl písania,fakt super na čítanie.Teraz by som asi mala ísť na dej knihy,čo?
Takže dej knihy bol veľmi zaujímavý.Čítať o niekom,kto má depresie a chce sa zabiť je dosť na psychiku(aspoň pre mňa).Finch bol pre mňa chlapec,s ktorým som vedela úplne súcitiť,ale ani neviem prečo,prišlo mi ho veľmi ľúto.S Violet som vedela tiež súcitiť,ale viac som si obľúbila Fincha.Finch bol jednoducho........odlišný od všetkých postáv čo som o nich čítala v knihách.
Dosť mi prišlo zaujímavé,že proste chodili spolu na miesta(neviem ako to vysvetliť,ale možno chápete).Bolo to tak veľmi originálne,že som bola a ž prekvapená,

V tejto knihe bolo veľa myšlienok,citátov,ktoré sú krásne,precítené,ale niektoré veľmi smutné.
Postavy boli myslím,že celkom dobré.Hlavne(ako som už písala,Fincha som si dosť obľúbila).Celá táto kniha je tak krásna,roztomilá,romantická a tínedžerská.Nie je to ten typický "Teen" román,čo som čítala,je to niečo iné,nie je to vôbec o takých vzťahov ako všetci dobre poznáme.Ako ste si mohli všimnúť na tejto fotke,vzadu na obálke je jeden z mojich obľúbených scénkach.No,to je presne to,čo som hovorila,keď som toto čítala,mala som divný pocit v srdci,bolo to depresívne(podľa mňa),ale zároveň tak zaujímavé,proste neskutočne dobré.

Idem teraz trošku bližšie k našim dvom hlavným postávam.Violet a Finchovi.Violet ako som už písala,som si obľúbila.Bola to milé citlivé dievča,ale bola smutná.Violet bolo správne dievča.Správalo sa rozumne a ako som už písala.Obľúbila som si ju.
Finch bol zas ako som už písala,iný,odlišný povahovo od ostatných knižných postáv čo som niekedy v knihe čítala.Keď som v knihe čítala kapitolu z pohľadu Fincha,vždy to bolo niečo iné,odlišné,zaujímavé.Bol to úprimný,citlivý,ale v depresií chlapec.Skvelá je to postava.Mne to pripadá,že táto kniha hovorí úplne veľa o živote,aký sú ľudia,problémy tínedžerov,proste všetko z reálneho života.Ani sa nečudujem,keď sa autorka inšpirovala vlastnou skúsenostou zo svojho života.

Záver knihy bol veľmi emotívny.Ani nechce veľmi o ňom hovoriť,ale jedno o tom poviem,keď sa tak vcítite do knihy a do postáv,tak budete plakať ešte viac,ako keby ste sa nevcítili.Je to kniha plná lásky,citu,smútku všetkého,čo má podľa mňa taká kniha mať.
Fakt je to jedna z najsmutnejších kníh,čo som kedy čítala.Ešte aj dnes,keď si pomyslím na túto knihu,tak je mi tak čudne,akoby ma niekto udrel kladivom po srdci a moje srdce sa potom rozpolilo na dve časti.Najviac dobré na celej knihe bolo podľa mňa autorkina poznámka.Bola plná citu.Po tej poznámke by sa mali všetci zamyslieť.
Už vážne neviem,čo mám písať,ale bola to skvelá kniha.

Hodnotenie:9/10.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------