sobota 10. septembra 2016

Papierové mestá-Recenzia

Ahojte!
Vitajte pri mojom novom článku.
Dnes to bude recenzia na veľmi známu knihu Papierové mestá od veľmi známeho autora Johna Greena. Na túto knihu sa urobila už veľmi veľa recenzií,ale aj tak som sa rozhodla,že na túto knihu recenziu urobím,pretože ma veľmi milo prekvapila.
Tak poďme rovno na to!


                                                                      Papierové mestá-John Green

Zdroj:Google
Obsah knihy:Margo Roth-Spielgeman.Jej bláznivé dobrodružstvá sa zakaždým prehnali ako letná búrka:na gitare ju naučil hrať nejaký starký v polorozpadnutom dome v mississippskom Hot Coffe.Tri dni kočovala s cirkusantmi,lebo ich presvedčila,že by z nej mohla byť artistka.Na koncert The Mallionaires v St.Louis sa dostala tak,že sa vydávala za basgistaristovú frajerku,a keď ten s ňou naozaj chcel chodiť,poslala ho kadeľahšie.Jej najneuveriteľnejšie príhody sa vždy ukázali ako skutočné!
Tak do tejto dobrodružnej duše sa beznádejne zamiloval Quentin-Kvéčko Jacobsen,trochu zakríknutý chlapec z dobrej rodiny.Keď mu pojašená maturantka jednej noci vlezie do izby Prezlečená za nindžu a odhodlaná vykonať jedenásť bodov neľútostnej pomsty nevernému frajerovi a bývalým kamarátom,Kvéčko neodmietne.To,čo povystrárajú,Quentina rovnako nadchne ako vyľaká.Lenže na druhý deň je Margo preč a zanechá po sebe len indície určené práve jemu.Vydáva sa teda na cestu plnú odbočiek,a čím bližšie je k cieľu,tým lepšie spoznáva skutočnú tvar priateľky - a možno aj svoju vlastnú.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Papierové mestá je veľmi zaujímavá kniha.
Keď som si prve prečítala anotáciu,tak mi to prišlo veľmi divné a ťažko som tomu pochopila.
Aj teraz mi to príde divné a nezvyčajné,ale tá divnosť a nezvyčajnosť je veľmi dobrá a vôbec som nečakala,že by sa mi táto kniha až tak páčila.
Na začiatku musím napísať,že John Green píše veľmi dobre,tá kniha sa čítala veľmi ľahko.
Najviac sa mi páčila časť knihy,kde bola hlavne Margo,pretože to bolo zaujímavejšie a Margo....Margo je skvelá,ale o nej až neskôr...


                             The town was paper,but the memories were not.


Zdroj:Google
Na túto knihu už asi skoro všetci viete,že je aj film.To bol aj jeden z dôvodov,prečo som mala väčšiu chuť si prečítať knihu.Veľa ľudí hovorí,že sfilmované Papierové mesta nie sú až tak dobré,veľa ľudom sa to nepáčilo ako film.

Ale to už zase píšem o inom.Proste tá kniha je vážne dobrá a neviem si predstaviť,že by ju pokazili tým,že by urobili zlý film.Dúfam,že sa mi bude páčiť aj film na ktorí sa už dlho chystám...
Papierové mestá mali veľmi veľa dobrých citátov,ktoré sa mi zarezali do srdca,do hlavy,proste všade.Sú to krásne citáty s veľkými myšlienkami.
Dej knihy sa vyvíjal veľmi dobre a nemohla som sa dočkať,kedy sa dozviem,čo sa stalo s Margo.Aj keď to bolo miestami nudné,nevadilo mi to,pretože tá nudnosť sa vytratila čítaním.
Teraz niečo ku postavám.Začneme Margo.Margo bola skvelá postava a úplne som si ju obľúbila,patrí medzi moje obľúbené ženské postavy v knihách.Margo je vážne zaujímavá postava.Páči sa mi na nej,že ma humor,rebelantnosť a že je tajomná,vnútri,keď ju spoznáte,zistíte,že je to veľmi citlivá osoba s dobrým srdcom.Quentin bol zlatá postava.Páčilo sa mi,aký bol na Margo milý a ako sa k nej proste správal.Milý chlapec.Postavy ako napríklad Ben,Lace atď nebudem veľmi riešiť.Beriem ich v pohode.Akurát mi z niektorých prišlo veľmi vtipne.
Vyvrcholenie knihy,čiže záver knihy bol pre mňa veľmi prekvapivý,čakala som niečo úplne iné.Zistenie,čo vlastne sú tie papierové mesta bolo zaujímavé a celý záver knihy bol veľmi emociálny,mala som slzy v očiach (neplakala som).
Bolo mi ľúto toho koncu,ale takto to malo asi byť.Takto sa to malo asi skončiť.
Je to veľmi zaujímavá kniha s originálným dejom,postavami Už len kvôli tomu koncu nad tou knihou premýšľam a premýšľam...Tá kniha je s myšlienkami a emociálný veľmi hlboko.
Myslím,že táto kniha si zaslúži,aby si ju ľudia prečítali.




                 

         Hodnotenie:8/10.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To bola celá recenzia.
Možno bola trošku kratšia,neviem,ako to beriete vy s dĺžkami recenzie,takže tak.
Dúfam,že sa vám páčila recenzia.
Bola by som rada,keby ste mi napísali do komentárov,že či sa vám film páčil,ale nemusíte to robiť :)
To je všetko,vidíme sa pri ďalšom článku,verím,že čoskoro.
Tak zatiaľ čaute!

4 komentáre:

  1. John Green je jeden z mých nejoblíbenějších spisovatelů a miluji všechny jeho knihy :3 Papírová města jsou skvělá, jak kniha, tak i film a plánuji si dát brzy re-reading :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som zatiaľ od Johna Greena nečítala až toľko kníh,ale všetky,čo som od neho prečítala,tak sa mi veľmi páčili :)

      Odstrániť
  2. Johna Greena fakt môžem :) tú knihu si chcem prečítať

    OdpovedaťOdstrániť