sobota 3. septembra 2016

Ruže-Recenzia

Ahojte!
Vitajte odznova pri mojom novom článku.Dnes by som chcela napísať recenziu na knihu Ruže od autorky Leila Meacham. Vôbec som si nemyslela,že by som si túto knižku niekedy prečítala,ale prečítala.Niekedy prekvapujem samú seba...
Tak poďme na tú recenziu!


                                                              Ruže-Leila Meacham

Zdroj:Google
Obsah knihy:Román Ruže zachytáva príbeh zakládateľov imaginárného texaského mesta odvíjajúci sa  v dvadsiatom storočí a zobrazuje úzko prepletené osudy troch generácii spriatelených rodín ,potomkov súperiacich vetiev starobývalého kráľovského rodu.
Známa pestovateľka bavlny Mary Toliverová a drevárský magnát Percy Warvick sa do seba zaľúbili,ale pre svoje tvrdohlavé povahy a oddanosť Mary k pôde svojich predkov sa nikdy nezvali.Preto musia po rokoch čeliť vlastným klamstvám,tajomstvám a tragédiám,čo ich obklopujú,a najmä trýznivej strate toho,čo mohlo byť - nielen pre  nich samých,ale aj ako odkaz pre ich potomkov.


-----------------------------------------------------------------------
Kde by som asi začala?
Asi tým,že zo začiatku sa to čítalo (aspoň pre mňa) sa to veľmi ťažko čítalo.Spomínalo sa tam veľmi veľa mien a fakt som tomu zo začiatku nechápala,prišlo mi všetko zložité.No od takej 50 strany to už vôbec nebolo ťažké,praveže sa to až veľmi ľahko čítalo,úplne bez problémov.
Bolo to veľmi zaujímavé čítanie pre mňa,lebo to bolo pre mňa úplne niečo iné.Historické knihy veľmi nečítam,aj keď ich mám celkom rada.Nejako som sa k nim nemohla veľmi dostať.Bola som veľmi rada,keď som si prečítala túto knihu.
Páčilo sa mi na tejto knižke,že v nej ubehlo veľmi veľa rokov,akoby ich celý život ubehol v jednej knihe,takže sme v podstate s nimi boli celý život.Tiež sa mi páčilo,že z tejto knihy bolo cítiť historickosť.Tie postavy sa správali úplne inak,ako dnešní ľudia.To ako hovorili,rozmýšľali,všetko bolo iné.Postavy som si až tak neobľúbila,ale aj tak mi bolo ľúto,čo sa tam dialo,slzy na krajíčku boli.


Zdroj:Google
Dej knihy bol historický (logicky) ,dramatický a bohužiaľ tragický.Drámy tam bolo na každej jednej stránke,proste od začiatku do konca to bolo až veľmi emotívne,dramatické a mala som miestami taký divný pocit,mala som slzy na krajíčku.Tragické to bolo preto,lebo veľa postáv tam zomrelo.Nebudem vám hovoriť,kto tam zomrel,pretože to by bol spoiler a myslím,že si chcete túto knižku vychutnať na 100% .
Zabudla som napísať,že tam bolo samozrejme veľa romanticky,mierne vášnivé a samozrejme realistické.Takže,keď si uvedomíte,že také veci sa mohli niekedy diať a môžu sa diať aj dnes,tak je to dosť zlé.
Ako som už písala,postavy som si až tak neobľúbila,ale aj tak vám chcem o nich niečo povedať.
Mary Toliver- Z tejto postavy som bola fakt zmätená,pretože robila veľmi veľa zlých rozhodnutí a to je aj dôvodom,prečo je kniha taká,aká je.Ale ľudia robia chyby,tak ich robila aj ona.
Celkový názor na ňu je priemerný.Pripadala mi veľmi citlivá,vnímavá a tvrdohlavá.
Percy Warvick- Tak toho chlapa som nemala veľmi rada,niekedy som chápala ,čo robil,niekdy zas vôbec.Nemám ho veľmi v láske.Urobil také zlé veci,že ich tu nebudem písať,dočítate sa.

O ďalších postavách tu nebudem toho písať vo veľkom,ani skoro nijak.len by som chcela napísať,že z postáv som si asi najviac obľúbila Wyatta a Rachel,oni boli najlepší podľa mňa.Aj keď zo začiatku som si nemyslela,že si Wyatta obľúbim.
Keby som mala celkovo zhodnotiť túto knihu,tak bola to fakt celkom dobrá kniha,milo ma prekvapila,ale myslím,že niektoré veci tam boli trochu prehnané,ale tak snažím sa hovoriť,že vtedy boli iné časy,vtedy to bolo fakt dosť iné.
Myslím,že keď hľadáte romantickú a historickú knihu,tak by sa vám mohla páčiť.





                    Hodnotenie:7/10.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To je celá recenzia na Ruže.
Dúfam,že sa vám recenzia páčila.Budem sa na vás tešiť pri novom článku.
Tak zatiaľ čaute!

2 komentáre:

  1. Skvělá recenze :)
    O knize jsem neslyšela, ale zní to opravdu dobře :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne :)
      Tá kniha nie je až tak známa,ale oplatí sa ju prečítať :)

      Odstrániť